Project: Verbinden van (organo)silica sol-gel synthese en membraan elektrospinning: streven naar afstemming van eigenschappen op moleculaire schaal. Stanford University, USA.
Ondersteuning: Opleiding tot perfectie als maroquinier, gericht op patronen, prototypes en materiaalonderzoek. Arsutoria School, Milaan. Bestemming: Italië. (Website).
Ondersteuningen – In 2020: Constructie van stijve lederen producten. In 2021: Blijvende vaardigheden in België: bont.Training gegeven door een meester vakman. Bestemming: België
Ondersteuningen – In 2019, 2020 en 2021: Behoud van het boek en papier in al hun staten. Centre de Formation et de Restauration du Patrimoine Ecrit, Tours.Bestemming: België en Frankrijk
Ondersteuning: Effectieve functionele connectiviteitsvergelijking van ervaringsgerichte acceptatie en cognitieve emotieregulatie (PhD Psychology, University College London – United Kingdom).
Ondersteuning: Perfectie van geavanceerde technieken en afwerkingen in juwelen en gemmologie (Japan en Zwitserland, 2020). Computerondersteund ontwerp – geavanceerde juweeltechnieken en -afwerkingen (Verenigd Koninkrijk, Italië en Frankrijk, 2018).
Ondersteuningen – In 2018: Geavanceerde training van zadelmaker-leerwerk en productie van trunks en op maat gemaakte dozen. Bestemmingen: Frankrijk, Zwitserland. In 2021: Omhulsel en de kunst van het bedekken van lederen voorwerpen. Opleiding in het Atelier Bettenfeld Rozenblum, Parijs. Bestemming: Frankrijk
Ondersteuning: Vermindering van kooldioxide tot koolmonoxide door elektrokatalysatoren van het eerste rij overgangsmetaal voor toepassing bij het ontwerpen van geneesmiddelen (Aarhus University, Denmark).
Ondersteuning: Bepaling van chromatine-gerelateerde rollen van het korte niet-coderende RNA NEAT1_1 en paraspeckles in de cellulaire stressrespons (National Cancer Institute Bethesda, USA).
Ondersteuning: Fellowship in interventionele cardiologie en doctoraat in experimentele geneeskunde (Institut Universitaire de Cardiologie Pneumologie de Québec – Université de Laval).
Ondersteuning: HIV-1 sequencing na de onderbreking van de behandeling om het klinisch significante anatomische reservoir te identificeren (Westmead Institute for Medical research Sydney, Australia).
Ondersteuningen – In 2017 en 2021: Geavanceerde training naar een meester-vakman in leerartikelen van topkwaliteit.Training gegeven door twee Japanse meesters.Bestemming:Japan.
Ondersteuning: Eén jaar opeenvolgende intensieve opleidingen volgen in reparatietechnieken en het vervaardigen van saxofoononderdelen bij twee ervaren vakmensen in Nederland.
Ondersteuning: Een stage volgen in het houtatelier van Les Machines de l’Ile de Nantes om in contact te komen met andere houtbewerkers, andere manieren van werken, ander werktuigen, andere manieren van denken en om het sculpteren onder de knie te krijgen.
Ondersteuning: Zich vestigen als metaalambachtsman gespecialiseerd in werktuigbouw en in productie/renovatie/herstel van mechanisch en manueel gereedschap.
Ondersteuning: 4 tot 6 maanden in het Verre Oosten verblijven om kennis te maken met de vaardigheden, ambachtelijke technieken en traditionele materialen voor de conservatie-restauratie van grafische kunst in het Verre Oosten.
Ondersteuning: Stage lopen bij David Adrian Smith om alles te leren over glaskunst, een atelier op te starten in Brussel en een boek te maken over de geschiedenis van vernaculaire belettering.
Ondersteuning: Het steunen van haar opleiding op de Academie Beeldende Kunsten van Anderlecht en de aankoop ondersteunen van steen van goede kwaliteit voor haar realisaties.
Ondersteuning: Een traditionele opleiding beeldhouwen in steen volgen om de klassieke werkmethoden zoals modelleren in klei, werken naar een gipsmodel en tekenen op de klassieke, academische manier te beheersen. Een studiebeurs voor de tweejarige opleiding: ‘Post Graduate Historic Architectural Stone Carving’ aan de City and Guilds of London Art School.
Ondersteuning: Postdoctoraal onderzoek in een laboratorium voor mariene biologie aan het Scripps Institution of Oceanography (University of California, San Diego, VS), om de lichtvoortplanting in het slakkenhuis van een bioluminescente slak te begrijpen en de efficiëntie van de lichtextractie van leds te verhogen.
Universiteit: UC San Diego, Scripps Institution of Oceanography (U.S.A.) – Post Doc.
Ondersteuning:Postdoctoraal onderzoek naar mondelinge geschiedenis in Zuid-India. Hogere kasten getuigen over hun percepties van de geschiedenis en inter-kasteovergangen in de Dalit-gemeenschappen (Tamil Nadu).
Universiteit: French Institute of Pondicherry – India (12 maanden)
Ondersteuning: Chinese visies op de internationale rechtsstaat: de oorsprong, impact van en vooruitzichten op het ontstaan van een consensus over de rechtsstaat op internationaal niveau.
Universiteit: Beijing Normal University (China – 6 maanden).
Ondersteuning: Een stage van negen maanden volgen in Japan bij Hishida-Koumuten die zowel hedendaagse als klassiek Japanse woningen bouwt en daar de bouw van een huis in massief hout, van begin tot einde volgen.
Ondersteuning: De hedendaagse vakkennis aanvullen en verrijken met authentieke edelsmeedtechnieken van traditionele nomadische volkeren uit Bhuj (Kutch district, India).
Ondersteuning: De kennis op vlak van emailleren bij hoge temperaturen uitdiepen en kunstwerken maken in keramiek die geïntegreerd worden binnen architecturale projecten.
Ondersteuning: Een Master-diploma Stained Glass Conservation and Heritage Management halen aan de University of York om een brug te slaan tussen traditionele ambachtelijke vaardigheid, kennis en wetenschappelijk onderzoek en zo een sterk modern glazenieratelier te kunnen uitbouwen.
Ondersteuning: Een tweejarige opleiding volgen aan de Dutch Felt Academy in Friesland om de kennis van vacht-vilt, nuno-vilt en wolsoorten te verruimen.
Ondersteuning: Masterclass glasblazen, specifiek de techniek ‘Blowing and Sculpting – Inside the Bubble’. Een masterclass volgen bij de Tsjechische meester glasblazer Martin Janecky in de glasstudio in Corning in New York om de glastechniek hot sculpting & blazen van binnenuit de glasbel beter aan te leren.
Ondersteuning: De kennis over de verschillende druktechnieken uitbreiden door een jaar lang bij verschilende drukkers, typografen, lithografen en serigrafen te werken om een eigen mobiele typografische drukkerij op te richten.
Ondersteuning: Bij meesterschoenmakers in het Verenigd Koninkrijk en Zweden door middel van een intensieve opleiding het handnaaien van schoenen aanleren, een traditionele schoenmakerstechniek.
Ondersteuning: Bijscholing in plantaardige kleurstoffen op wol- en zijdevezels (België, 2020). Een stage volgen bij meester-schilder Michel Garcia om zich te vervolmaken in het schilderen met plantaardige verfstoffen op gemengde vezels (2014).
Ondersteuning: Een masterclass volgen om een theoretisch overzicht te bieden en praktische ervaring op te doen op het gebied van plastics conservatie, zowel preventief als curatief.
Ondersteuning: Stages volgen om de verguldingstechiek en decoratie op de binding te leren en het nodige materiaal aanschaffen voor ambachtelijk boekbinden.
Ondersteuning: Het vak tegelmaker leren om de ambachtelijk gemaakte, authentieke tegel te herwaarderen en toe te passen in zowel de historische maar ook hedendaagse architectuur.
Ondersteuning: In de leer gaan bij de heer Craessaert om de traditie van het ambachtelijk zadelmaken verder te zetten en nieuwe modellen te ontwikkelen.
Ondersteuning: Een opleiding volgen in een vakcentrum voor juweelontwerp en textieltechnieken om in contact te komen met andere vakmensen en nieuwe werkmethodes en om ander gereedschap of denkwijzes te leren kennen.
Ondersteuning: Opleiding ‘Dirigeant & Développement de Solvay Entrepreneurs’ om het eigen bedrijf beter te ontwikkelen en persoonlijk werk te promoten.
Ondersteuning: Een werkopleiding op maat volgen aan ‘The european lettering institute’ om zich verder te verdiepen in het vak van het letterontwerpen en het schriftbeeldhouwen en het eigen kunstambachtelijk atelier, de lettermakerij, verder uitbouwen.
Ondersteuning: Een Master volgen aan de Universiteit van York die de theoretische kennis van kunstgeschiedenis, archeologie, conservatie en beheer van cultureel erfgoed combineert met praktische en technische vaardigheden.